Božanstvena ULUS komedija

Bog nije u sukobu sa naukom i kulturom, samo nauka i kultura mogu biti u svađi sa Gospodom.

ULUS – od cirkusa do kafane

Umetnički paviljon Cvijeta Zuzrić - od nemačkog cirkusa do kafane

Budžet za kulturu

Ja, Vladimir Mojsilović, srazmerno zdrave pameti odlučio sam da objavim saopštenje za polujavnost

Ogledanja u prolazu

Ogledanja u prolazu Kuća kralja Petra I

Izabran novi direktor muzeja msub?

geometrijska apstrakcija
Mrtvo dizanje u MSUB Namerno ili nemarno su u ovoj, manje naučnoj, a više epsko-lirsko fantastičnoj sagi, propuštene ključne reči poput Vladislav Šćepanović, Nikola Kolja Božović, Muzej savremene umetnosti u Beogradu, MSUB, kako je sve ovo puka fikcija, a pokazalo se da niti uobrazilja, kao ni postojana nit’ marljivo razvijena paranoidna misao nisu konkurentne zapletima
NDM BGD Neko vreme sam bio u grču, rezapet između želje da odlučno stanem u odbranu Luke Kneževića Strike, kako sam načuo, prosečnog fotografa i beogradskog vagabunda, čiji se opus ni po čemu ne izdvaja od mase amaterskih urbanih fotografa oduševljenih dosadnom i nafuranom berlinskom i londonskom estetikom, no sa druge strane, ophrvan sumnjom koju

Statusni simboli u Srbiji

Priloženi link/tekst predstavlja moj pristup oblasti sociologije kulture započet serijom kratkih pasusa koje sam pre desetak godina pisao i delio na svom profilu na Fejsbuku. Nešto kasnije ovaj esej je u celini objavljen u časopisu Gradina a potom na blogu www.markokostic.com. Uprkos činjenici da je od tada prošla cela decenija (kao i realnoj mogućnosti da

AVe Ćesare dok Zorane svane

Priručnik za prosvetitelje Još od drevnih vremena, sasvim opravdano, prati nas tvrdnja da je čovek zoon politikon, političko biće. Iskustvo nam govori da je zaista sve prožeto politikom, od uspeha, zaposlenja, pa sve do odnosa dva bića, do kreveta, svuda je prisutna politika, do najsitnijih čestica našeg življenja. U Srbiji, sa druge strane, slično drugim

Zampa di Leontina

Ne znam odakle bih pre počeo kada je reč o mom nesuđenom sapatniku Jeremiću i kolektivu Zampa di leone.Prvo moram da naglasim da je ovo dobro delo, neka vrsta „čeriti PR-a“, pošto je Jeremić postao toliko naporan, dosadan i kontradiktoran, da ne kažem neku težu, da je to već pomalo tužno gledati. Stoga želim da
Svako ko je bio spreman da ukrsti rukavice sa umetnikom, mogao je da učestvuje u „Malim građanskim razgovorima u rukavicama“. Mojsilović tvrdi da je boks u kulturnom prostoru iznuđena pasivno-agresivna reakcija koja se nametnula kao rešenje u skrajnutom i nevidljivom položaju umetnika, ali pre svega lični odgovor pojedincima koji čine umetnost i kulturu. Širenje vedrog
TOP